Leuke linkjes

Voor ouders

Het internet staat vol met interessante informatie voor ouders over onderwijs. Klik maar eens op deze link en laat je verrassen! Websites voor ouders.

Spreekbeurten en werkstukken

Openbaar Kindcentrum Het Scala gebruikt in het onderwijs digitale schoolborden. Heeft jouw kind binnenkort een spreekbeurt of zit er een werkstuk in de planning? Met deze tips & tricks gaat dat helemaal lukken!

Kinderen & taal

Bezig zijn met taal is goed voor kinderen. Vooral als Nederlands de tweede taal is, is het fijn als kinderen vertrouwd raken met de Nederlandse taal door televisie te kijken en boeken te lezen. Ook Nederlandstalige spelletjes spelen op de computer helpt om nieuwe woorden te leren.

Dit zijn een paar websites waar kinderen op een leuke manier veel van kunnen leren:

Kinderen & rekenen

Rekenen leer je het best door steeds maar weer te oefenen. Oefenen kan heel leuk zijn. Vooral met de spelletjes, die hier verzameld zijn:

Gynzy

Gynzy is een programma dat wij op Openbaar Kindcentrum Het Scala gebruiken voor het lesgeven met het digibord.
Speciaal voor kinderen heeft Gynzy nu Gynzy Kids gemaakt. Sommige leerkrachten gebruiken dit programma om huiswerk op te geven. In dat geval heeft jouw kind een eigen inlog gekregen van de leerkracht.